وضعیت فاجعه‌بار زندانیان فلسطین در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر

وضعیت فاجعه‌بار زندانیان فلسطین در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی

یک پزشک اسرائیلی بیمارستان صحرایی در بازداشتگاهی که صد‌ها فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند نسبت به شرایط فاجعه‌بار و نقض فاحش قوانین در آنجا هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 04
کد خبر: ۲۳۴۷۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از این پزشک اسرائیلی نوشت: شرایط آنجا فاجعه‌بار است و نقض فاحش قوانین است.

این پزشک در نامه‌ای به مقامات ارشد صهیونیست گفته است: بازداشت شدگان در بازداشتگاه سدی تیمان در نزدیکی شهر بئر شوا در جنوب اسرائیل، ۲۴ ساعت شبانه‌روز با هر چهار دست و پا در غل و زنجیر هستند که باعث آسیب‌های شدید به دست‌ها و پاهایشان می‌شود که در نهایت اغلب نیاز به قطع عضو دارند.

این پزشک در نامه خود آورده است: علاوه بر این، زندانیان مرتباً چشم‌بند می‌بندند، فقط از طریق نی تغذیه می‌شوند، از دسترسی به توالت محروم هستند و تحت عمل‌های جراحی بزرگ بدون مراقبت‌های پزشکی مناسب قرار می‌گیرند.

در ادامه این نامه آمده است: «آنچه در این زندان می‌گذرد مطابق با قوانین مرتبط با افرادی که در حبس به سر می‌بند نیست. همه ما – تیم‌های پزشکی و شما، مسئولین ما در وزارت‌های بهداشت و دفاع، در نقض قوانین اسرائیل شریک هستیم و شاید برای من به‌عنوان یک پزشک بدتر از آن، نقض تعهد اولیه‌ام نسبت به بیماران، هر کجا که هستند، همان‌طور که ۲۰ سال پیش در زمان فارغ‌التحصیلی سوگند خوردم، باشد.» / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار